52 x brood

"If you can't beat them, join them." Om dit blogbericht even onzinnig te beginnen. Het past eigenlijk niet bij de strijd die ik vanmiddag tegen het kleverige deeg leverde, maar het is een mooi credo om mezelf te motiveren: als ik telkens zo gefrustreerd geraak bij het kneden van kleverig (brood)deeg, moet ik met wat zelfdiscipline mezelf dat kneden maar eens aanleren.

Hoor ik daar enige schaterlach in de verte? Juist, zelfdiscipline: het is mij eigenlijk geheel vreemd. Denkend aan de laatste Photo Challenges, het 365-project, de recykleerweken, ... zelden maak ik een project af dat langer dan één dag duurt. Maar één woord dat wel goed bij me past: naïef. Ik ben graag naïef als het gaat over mogelijkheden, verbeteringen en verborgen talenten. Vallen is niet erg, maar opstaan, die hindernis opnieuw nemen en er uiteindelijk over geraken is echt plezant. Met een beetje hard werken, kan er wel wat veranderen.

Dus begin ik weer met een nieuwe uitdaging, en opnieuw vol goede moed. Elke week een brood.
Tweeënvijftig broden, pizza's en bagels: tweeënvijftig weken kneden, dan zal ik het wel kunnen, zeker?

Vanmiddag maakte ik stokbrood en sukkelde ik voor de zoveelste keer met het kneden van kleverig deeg.
Maar eind goed al goed, en tadaaaaaa: twee kleine stokbroden. Al zijn ze nog niet in topvorm en mochten de inkervingen wat dieper: heel lekker met een beetje kruidenboter! Heerlijk. Mmmmmmmmm. Zonder overdrijven.

De inspiratie en het recept haalde ik bij Baked Louie's. Failproof, inderdaad!
 

4 comments:

  1. Jippie! Welkom terug! Het gaat je lukken, het is niet elke dag! (ik geef ook vaak op hoor)
    Ik ben blij dat je weer blogt!

    ReplyDelete
  2. Of de uitdaging nou gaat lukken of niet, ik geniet er graag van mee!

    ReplyDelete
  3. Ik duim, al was het maar omdat het er superlekker uitziet én omdat ik ook zo'n soort opgever ben :) Veel succes, blij dat je terug blogt!

    ReplyDelete
  4. Tine je bent n kei, uw brood ziet er zo lekker uit. Hopelijk hou je t vol, ik ben ook niet goed in die uitdagingen volhouden. Als ik dit jaar al aan 100 moments of little happiness geraak op instagram ipv 365 zal ik al content zijn.

    ReplyDelete