Bladerdeegrolletjes met linzen

Linzenrolletjes

Toen ik bij Kelly het idee van bladerdeegrolletjes ontdekte, vond ik dat een geweldig idee. Ik houd niet van linzen in een echte portie. Her en der een linze op mijn bord kan geen kwaad, maar een hoopje linzen steekt mij snel tegen. Dit vond ik een geweldig idee, want ik ben dol op bladerdeeg.
Linzen, een wortel en een halve paprika koken, pletten, kruiden en tussen een vel bladerdeeg rollen. Het moest niet moeilijk zijn.

Uit de oven gehaald: ik vond het een geweldig idee. Die geuren, dat moest een succes zijn.
Een eerste hap: lekker! Een tweede hap: misschien wel weer wat droog, die korrelige linzenpuree. En ergens tussen de vierde en vijfde hap stak het mij plots tegen. Mijn maag had er genoeg van.

Ik vind het nog steeds een geweldig idee. Maar een volgend experiment zal voornamelijk uit andere verhoudingen bestaan en misschien met iets dat de puree wat smeuïger maakt. Of ik moet leren leven met het idee dat linzen niet voor mij zijn uitgevonden.

Linzenrolletjes

5 comments:

  1. 't Ziet er nochtans heel lekker uit!

    ReplyDelete
  2. Ze zien er inderdaad wel lekker uit! De mijne waren wel iets smeuïger. Allez, ook nog altijd korrelig, maar helemaal niet droog alleszins :-) Blijven experimenteren ;-)

    ReplyDelete
  3. ik ben niet zo'n fan van linzen, maar verder, bladerdeegrolletjes <3

    ReplyDelete
  4. Tomatenpuree toevoegen. Of gemixte mais. Zijn beiden vochtiger. Of champignons.. De mogelijkheden zijn eindeloos.

    ReplyDelete